5/4/13

Tornem a repetir la calçotada!

Ja tenim aquí l'època dels calçots, un xic més tard hi ja fem tard. I és que quan és el temps dels calçots no pot faltar una bona calçotada. I quin millor lloc per fer-la que a Valls.

Així que un dissabte a les set del matí vam marxar cap a Tarragona a fer una visita guiada per la cuitat. Molt interessant, per cert. Una ciutat amb una gran història, em va sorprendre.

Després de passejar pel centre, l'amfiteatre, l'Esglèsia i altres racons interessants vam dirigir-nos cap al Pla de Santa Maria, al restaurant Masia del Pla, el mateix lloc que l'any passat.

Vam poder degustar el menú de la calçotada, que consta de:

- Un teula de calçots cuits amb sarments amb la seva salsa romesco artesana. Tens la teva pròpia salsa molt ben aconseguida i pots menjar tants calçots com vulguis. Jo en vaig menjar fins a acabar-me-la, que és massa bona per deixar-la ;)


Un plat que no estava al menú i que vam tenir l'oportunitat de tastar van ser els caragols. Fets a al llauna amb força sal i espècies. No estaven malament, tot i que prefereixo menjar-hi els calçots. Hi faltava alguna salseta, vam acabar sucant-los a una espècies d'all i oli que ens van dur.


- Una graellada de carn: una botifarra (llonganissa, com en diuen ells), xai i una botifarra negre de Valls. Enguany la vaig provar i cal dir que era molt bona, magre i de gust fi. Estripada i barrejada amb les mongetes que acompanyaven la graellada quedava bonissima. També hi havia unes escarxofes a la brasa i patata al caliu com a guarnició de les carns.



- De postres, una crema catalana, correcte. I també una safata amb unes quantes maduixes, nata i alguna teula per decorar. Força bo.


I ja per acabar l'àpat un tallat de sobre. Però ja que fèiem sobretaula i la gent demanava licors jo vaig optar per un San Francisco. Bona presentació, una copa gegant amb sucre vermell al voraviu de la copa. Tot i que estava massa tipa i no em va sentar massa bé :(


En general, però, vam passar un bon dia, una excursió maca fins a Tarragona que va culminar amb una gran calçotada amb bona companyia!!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario